Köp och leveransvillkor

MINIMIORDER

Vi har inget lägsta ordervärde.

PRISER

Moms ingår i priset med f.n. 25%. 

BETALNINGSALTERNATIV

I samarbete med Payson Checkout erbjuder vi olika betalningslösningar där du kan handla snabbt och enkelt med kort, faktura, delbetalning och direktbank.

– Kort
”info om Paysons kortbetalning” text eller länk

– Faktura
”info om Paysons fakturavillkor” text eller länk

– Delbetalning
”info om Paysons delbetalningsvillkor” text eller länk.

– Direktbetalning
”info om Paysons direktbetalningsvillkor” text eller länk.

Vill du veta mer kan du läsa under länken nedan alternativt kontakta kundservice så berättar vi mer.

”Länk payson checkout information”

LEVERANSTID

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Vid beställning av namntryck på konfektion tillkommer 3 arbetsdagar på den normala leveranstiden. 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar beställningar med DHL Servicepoint. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget. 

FRAKT

Fri frakt på beställningar från 800 kr. Vid beställningar under 800 kr tillkommer en enhetsfrakt på 70 kr. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.  

GARANTI OCH REKLAMATION

Vi på fukudashop.se samarbetar direkt med generalagenten för FUKUDA och är auktoriserad återförsäljare för alla deras produkter. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage som exempelvis senbrott på ett racket täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumetköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, info@fukudashop.nu.

ÅNGERRÄTT 

Hos oss på fukudashop.nu har du rätt att ångra ditt köp under de lagstadgade 14 dagarna.

Ångerfristen löper alltså ut 14 dagar efter att du mottagit din vara. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut via mail, telefon eller brev. Vi behöver alltså inte ha hunnit få tillbaka varan inom 14 dagar, däremot skall du som köpare returnera din vara snarast möjligt efter ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten.

Om du ångrar ditt köp enligt villkoren ovan kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig för de varor du önskar returnera, med avdrag för eventuella fraktkostnader. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit varan i retur.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar är exkluderade ångerrätten. Detta gäller t.ex. racketar som är uppsträngade efter specifika önskemål eller konfektion med kundspecifika tryck.

Värt att nämna är att du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Vi erbjuder en returfraktsedel för 70 kr. Kontakta oss om du önskar en sådan. Hur du går tillväga för att returnera en vara hittar du lite längre ner på denna sidan. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra.

Du som konsument har rätt att undersöka din vara för att se vad den har för egenskaper och funktion. Det kan t.ex. handla om att plocka ur kläder eller skor ur orginalförpackning för att prova dem på.

För att få full återbetalning av köpesumman skall varan vara oanvänd och i nyskick. Avlägsnad skyddsplast / tags / produktmärkningar innebär att varan inte är i nyskick. Om detta är gjort och du som kund vill returerna varan ändå har vi som säljare rätt till en skälig värdeminskning enligt lagen om distansavtal. Beroende på produkt kan värdeminskningen vara betydande då den är använd och inte längre kan säljas som ny vara.

HUR DU RETURNERAR EN VARA

– Jag vill lämna tillbaka varan och ha pengarna tillbaka

Kontakta oss för att få en returfraktsedel. Denna kostar 70 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig. Det går också bra att skicka till adressen nedan på egen hand (vi ersätter ej utgifter för returfrakt). 

Glöm inte att ange ordernummer, kontaktuppgifter samt att du vill åberopa öppet köp. Vi tillämpar 14 dagars öppet köp.

Tänk på att skicka i ett skyddande emballage så att inte varan och orginalförpackningen skadas. En skokartong måste exempelvis ha ett yttre emballage för att inte förstöras under transporten. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra.


– Jag vill byta till en annan vara

Vi tillämpar endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss enligt ovan.

SKADOR PÅ PAKET OCH EJ UTHÄMTADE PAKET

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till DHL eller annan ansvarig transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (cirka 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

PERSONUPPGIFTER

I samband med att du beställer varor från oss godkänner du att vi lagrar och använder din personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är Sportimportören i Malmö AB (org. nr. 556060-1394). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Detta innebär att vi endast lagrar personuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera de produkter du köpt och för att ge dig bästa möjliga service. E-post som skickas till oss kommer t.ex. att lagras för att lättare kunna följa upp ärenden och ge dig som kund en hög servicenivå. Personuppgifterna sparas så länge de behövs för upprätthållandet av vår service gentemot dig eller så länge det krävs enligt lag, därefter raderas de.


För att kunna fullfölja köp och leveranser av beställda varor är det nödvändigt att personuppgifter delas med vissa externa samarbetspartners. Dessa samarbetspartners kan vara fraktbolag och/eller företag som hanterar betalningar, t.ex. din bank.

Dina personuppgifter kan komma att användas för marknadsföring från fukudashop.nu i form av t.ex. utskick av nyhetsbrev via e-post. Inga uppgifter kommer att säljas vidare. Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig, få uppgifterna raderade (i vissa fall), överförda till annan leverantör eller få felaktig information korrigerad, du har även rätt att få behandling av personuppgifter avsedda för direkt marknadsföring avbruten.