Köp och leveransvillkor

MINIMIORDER

Vi har inget lägsta ordervärde.

PRISER

Alla priser är i svenska kronor och moms ingår i priset med 25%. 

BETALNINGSALTERNATIV

I samarbete med Payson Checkout erbjuder vi olika betalningslösningar där du kan handla snabbt och enkelt med kort, faktura, delbetalning och direktbank. Du hittar information om alla betalningsalternativ hos Payson

LEVERANSTID

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Vid beställning av namntryck på konfektion tillkommer 3 arbetsdagar på den normala leveranstiden. 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar beställningar med DHL Servicepoint eller med Early Bird hemleverans. Val av transportör faller på typ av mottagare och storlek på paketet. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget. 

FRAKT

Fri frakt på beställningar från 800 kr. Vid beställningar under 800 kr tillkommer en enhetsfrakt på 80 kr. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.  

GARANTI OCH REKLAMATION

Vi på fukudashop.se samarbetar direkt med generalagenten för FUKUDA och är auktoriserad återförsäljare för alla deras produkter. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage som exempelvis senbrott på ett racket täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumetköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, info@fukudashop.nu.

ÅTERBETALNINGAR

I händelse av att en beställning inte kan helt eller delvis levereras. På grund av t.ex avvikelser i lager, skada på produkten som upptäcks vid packning eller annan vara som avviker från det skick eller pris som är avsett kommer vi att göra en fullständig eller delvis återbetalning av beställningen. Återbetalningen görs via Payson då det rör sig om icke ännu levererad order. Det kan dessvärre ta lite tid innan den återbetalade summan är tillbaka på kontot men det är inget vi kan påverka då återbetalningen inte går via oss direkt.

Innan en återbetalning görs kommer vi att kontakta er angående beställningen och informera om vad det är som inte kan levereras.

I händelse av att en återbetalning blir nödvändig är det alltid möjligt att få ett tillgodohavande / presentkort på beloppet som annars ska återbetalas. På så sätt slipper du vänta på återbetalning och kan använda tillgodohavandet på ett framtida köp.

REKLAMATION / ÅNGERRÄTT

I enlighet med lagen om distansköp är det 14 dagar ångerrätt på alla köp. Om du som kund vill utnyttja din ångerrätt behöver du kontakta oss och informera oss om detta inom 14 dagar från att du mottog varan. Det är du som kund som är skyldig att betala returfrakten för att skicka tillbaka varan till oss. När vi mottagit varan och sett att varan är i oförändrat skick från när den skickades kommer vi att återbetala pengarna för köpet. Vid skador/förändring av varan kommer ett slitageavdrag att göras på produkten innan återbetalning, storleken på avdraget beror på hur mycket varan avviker från ursprungsskicket.

Ångerrätten omfattar inte varor med kundspecifika förändringar av grundprodukten, t.ex:
– Omsträngad racketar
– Konfektion med tryck
– Väskor med tryck
– Andra produkter där kundens tillval förändrat produkten.

För eventuella reklamationer gäller de bestämmelser som anges i konsumentköplagen.

RETURER

Innan du returnerar en vara till oss, ta kontakt med oss på mail eller telefon så att vi är överens om och medvetna om att returen görs. Returer skickas till

FUKUDA
Järnvägsgatan 9
21614 Limhamn

Vem som står för fraktkostnaden beror på anledning och orsak till returen. Om vi är ansvariga för returfraktkostnaden skall du som kund använda den returfraktsedel vi förser dig med. Vi kommer inte att stå för några returfraktkostnader om varan skickas tillbaka hit på annat sätt. Om du som kund är ansvarig för att returfraktkostnaden får du skicka varan till oss på valfritt sätt. Det är dock köparens ansvar att varan skickas på ett sätt som förhindrar skador under transport. Alla returer ska skickas med spårbart fraktalternativ. Vill du inte själva ordna returfrakten men stå för kostnaden kan vi förse dig med en returfraktsedel. Denna kostar 80.- och kostnaden kommer att dras från det belopp som sedan återbetalas när returen är godkänd.

Vi kommer att meddela dig när vi mottagit ditt returpaket.

SKADOR PÅ PAKET OCH EJ UTHÄMTADE PAKET

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till DHL eller annan ansvarig transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (cirka 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

PERSONUPPGIFTER

I samband med att du beställer varor från oss godkänner du att vi lagrar och använder din personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är Sportimportören i Malmö AB (org. nr. 556060-1394). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Detta innebär att vi endast lagrar personuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera de produkter du köpt och för att ge dig bästa möjliga service. E-post som skickas till oss kommer t.ex. att lagras för att lättare kunna följa upp ärenden och ge dig som kund en hög servicenivå. Personuppgifterna sparas så länge de behövs för upprätthållandet av vår service gentemot dig eller så länge det krävs enligt lag, därefter raderas de.


För att kunna fullfölja köp och leveranser av beställda varor är det nödvändigt att personuppgifter delas med vissa externa samarbetspartners. Dessa samarbetspartners kan vara fraktbolag och/eller företag som hanterar betalningar, t.ex. din bank.

Dina personuppgifter kan komma att användas för marknadsföring från fukudashop.nu i form av t.ex. utskick av nyhetsbrev via e-post. Inga uppgifter kommer att säljas vidare. Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig, få uppgifterna raderade (i vissa fall), överförda till annan leverantör eller få felaktig information korrigerad, du har även rätt att få behandling av personuppgifter avsedda för direkt marknadsföring avbruten.

Har du frågor?

Om du har några frågor angående reklamationer, returer eller liknande får du gärna ta kontakt med oss.
Telefon: 040-160939
Mail: info@fukudashop.nu

Tänk på att ditt orderbekräftelse mail inte går att svara på, det är automatisk genererat mail av e-butiken